Gratyfikant nexo

Biuro nexo to program stworzony z myślą o biurach rachunkowych i doradcach podatkowych używających w codziennej pracy systemów z linii InsERT nexo. Wspiera biura rachunkowe w trzech głównych obszarach pracy:

  • wspomaga typowe czynności wykonywane w każdym biurze, jak np. rozliczanie klientów czy śledzenie stanu zaawansowania prac w comiesięcznej obsłudze klientów;
  • automatyzuje pracę na wielu podmiotach systemu InsERT nexo;
  • ułatwia komunikację z klientami biura poprzez dedykowany portal.

Biuro nexo jest integralnym składnikiem systemu InsERT nexo. Pracuje na tej samej bazie z innymi programami obsługującymi biuro rachunkowe. Dzięki takiej architekturze zapewniony jest dostęp do wszystkich mechanizmów platformowych, takich jak: pola własne, flagi, InsMAIL, zestawienia, wydruki, Sfera, biblioteka dokumentów i wiele innych.

Najważniejsze możliwości Gratyfikanta nexo

  • strona główna programu zbierająca najważniejsze informacje o bieżącym stanie rozliczeń kadrowo-płacowych w firmie;
  • wbudowany mechanizm przypomnień kadrowych – np. po rozwiązaniu umowy program przypomni o konieczności wystawienia świadectwa pracy, informacji PIT-11 oraz o wyrejestrowaniu z ubezpieczeń;
  • prosty, intuicyjny i jednocześnie dający wiele możliwości system planowania i realizacji wynagrodzeń pracowników i zleceniobiorców:
    – składniki płacowe kwotowe, definiowalne, z rozbudowanymi możliwościami parametryzacji;
    – określanie wartości składników globalnie, dla działów lub poszczególnych pracowników;
    – łatwe wprowadzanie zmian w systemie wynagrodzeń za pomocą operacji zbiorczych;
    – rozliczanie ewidencji czasu pracy, akordów, prowizji, potrąceń komorniczych;
    – automatyzacja naliczania  wynagrodzeń – przypomnienia, rozbudowany i intuicyjny kreator;
    – analizator wypłaty – szczegółowy opis obliczeń poszczególnych wartości wypłaty;
    – duże możliwości konfiguracji wydruków list płac; 
  • rozbudowana ewidencja osobowa z przejrzyście pogrupowanymi danymi umożliwiająca gromadzenie wszelkich informacji niezbędnych do wygodnej obsługi pracowników;
  • umowy o pracę i cywilnoprawne wraz z aneksami;
  • bogaty zestaw wbudowanych wydruków kadrowych (umowy, aneksy, świadectwo, zaświadczenia, oświadczenia, skierowania i inne); możliwość tworzenia własnych wzorców;
  • planowanie czasu pracy, obsługa wielu systemów rozliczania czasu pracy, dowolne okresy rozliczeniowe;
  • ewidencja czasu pracy:
    – godziny przepracowane, nadgodziny dzienne i średniotygodniowe, godziny nocne;
    – urlopy, zwolnienia lekarskie, inne nieobecności;
    – ekwiwalenty za urlop; 
  • akordy, prowizje i potrącenia komornicze;
  • obsługa delegacji krajowych i zagranicznych;
  • naliczanie, drukowanie i wysyłka elektroniczna deklaracji skarbowych (PIT-2, PIT-4R, PIT-8AR, PIT-8C, PIT-11, PIT-12, PIT-37, PIT-40);
  • generowanie deklaracji zgłoszeniowych i rozliczeniowych ZUS – współpraca z programem Płatnik;
  • bankowość elektroniczna;
  • Portal pracownika – nowoczesny kanał komunikacji z pracownikiem, który za pomocą przeglądarki internetowej z dowolnego miejsca może mieć wgląd do swoich danych.

Obsługa RODO:

  • cele i zgody na przetwarzanie danych;
  • obowiązki informacyjne;
  • ochrona danych;
  • prawo do zapomnienia (anonimizacja).

Ogólne

  • Strona główna programu zbierająca najważniejsze informacje o bieżącym stanie firmy:
    – informacja o stopniu realizacji planu wynagradzania pracowników;
    – liczba zatrudnionych pracowników w podziale na różne rodzaje umów (na czas określony, nieokreślony, próbny);
    – informacja o kończących się umowach;
    – informacja o wygasających badaniach i uprawnieniach;
    – podsumowanie wynagrodzeń w bieżącym miesiącu;
    – informacja o rozliczeniu zapisów z karty pracy (absencji, akordów, prowizji);
    – ostrzeżenie o nienaliczonych deklaracjach w bieżącym miesiącu.
  • Wbudowany mechanizm przypomnień kadrowych – np. po rozwiązaniu umowy program przypomni o konieczności wystawienia świadectwa pracy, informacji PIT-11 oraz o wyrejestrowaniu z ubezpieczeń.
  • System przeznaczony do samodzielnej obsługi kadr i płac, jak i przystosowany do pracy w biurach rachunkowych.

 

Kadry

  • Rozbudowana ewidencja osobowa z przejrzyście pogrupowanymi danymi: badania lekarskie, szkolenia BHP, uprawnienia zawodowe, nagrody i kary, historia zatrudnienia, członkowie rodziny, przychody i koszty autorskie z innych źródeł.
  • Biblioteka dokumentów pracownika (obrazy dokumentów tworzonych w programie oraz import dokumentów zewnętrznych).
  • Ewidencja umów o pracę i umów cywilnoprawnych z aneksami.
  • Możliwość rozbudowy umów cywilnoprawnych o elementy właściwe umowom o pracę: składniki płacowe, dział, stanowisko, ewidencja absencji i inne.
  • Automatyczne obliczanie wymiaru należnego urlopu wypoczynkowego w wyniku wykonywania operacji mogących wpływać na ten wymiar – na przykład po przedłużeniu umowy w ciągu roku.
  • Bogaty zestaw wbudowanych wydruków kadrowych (umowy, aneksy, świadectwo, zaświadczenia, oświadczenia, skierowania i inne).

 

Płace

  • Prosty, intuicyjny i jednocześnie dający wiele możliwości system planowania i realizacji wynagrodzeń pracowników i zleceniobiorców.
  • Trzy sposoby określania wartości składników:
    – kwota;
    – definicja (możliwość budowania wyrażeń z funkcji wbudowanych w programie – np. płaca minimalna, liczba dni absencji różnego rodzaju, liczba przepracowanych godzin nocnych oraz godzin nadliczbowych, wartość innego składnika płacowego, wartość pozostałych wynagrodzeń z zadanego okresu oraz wiele innych;  
    – „składniki programowalne” (nieograniczone możliwość do zastosowania przez doświadczonego serwisanta/programistę).
  • Trzy poziomy określania wartości składników:
    – w słowniku składników (dla całej firmy);
    – w definicji listy płac (np. dla działu);
    – w umowie (dla konkretnego pracownika).
  • Rozbudowane możliwości parametryzacji składników (parametry obliczania wartości finalnej, wpływu na podatki i składki ZUS i wiele innych).
  • Operacje zbiorcze umożliwiające łatwe wprowadzanie zmian w systemie wynagrodzeń dla całej firmy, poszczególnych działów i indywidualnych pracowników.
  • Mechanizmy automatyzujące naliczanie wynagrodzeń: strona główna prezentująca stan realizacji planu wynagradzania pracowników, widget przypominający o wynagrodzeniach oczekujących na naliczenie, rozbudowany i intuicyjny kreator naliczania wynagrodzeń.
  • Analizator wypłaty prezentujący w zrozumiałej formie w jaki sposób zostały obliczone poszczególne kwoty (uwzględnia także zmiany wprowadzone przez użytkownika po naliczeniu wynagrodzenia.
  • Definiowanie wydruków typu lista płac (łatwe i zarazem dające duże możliwości konfiguracji).
  • Operacje kasowe oraz przelewy do wypłat dla pracowników oraz różnych instytucji (np. komornik, firma ubezpieczeniowa, związki zawodowe).

 

Karta pracy

  • Elastyczne planowanie czasu pracy.
  • Wiele systemów rozliczania czasu pracy.
  • Dowolne okresy rozliczeniowe.
  • Rejestrowanie faktycznego czasu pracy:
    – godziny przepracowane, nadgodziny dzienne i średniotygodniowe, godziny nocne;
    – urlopy, absencje zasiłkowe, inne nieobecności.
  • Rejestrowanie i rozliczanie ekwiwalentów za urlop.
  • Delegacje krajowe i zagraniczne.
  • Ewidencja akordów (akordy liniowe i progresywne).
  • Ewidencja prowizji (prowizje liniowe i progresywne).
  • Ewidencja sporadycznych naliczeń i potrąceń.

 

Portal pracownika

  • Nowoczesny kanał komunikacji z pracownikiem, który za pomocą przeglądarki internetowej z dowolnego miejsca może mieć wgląd do swoich danych.
  • Informacja o wynagrodzeniach.
  • Informacja o stanie przysługującego urlopu wypoczynkowego.
  • Możliwość zgłoszenia urlopu.

 

Inne

  • Wysyłanie indywidualnych lub masowych wiadomości SMS.
  • Obsługa potrąceń komorniczych.
  • Deklaracje skarbowe (naliczanie, drukowanie i wysyłka elektroniczna PIT-2, PIT-4R,PIT-8AR, PIT-8C, PIT-11, PIT-12, PIT-37, PIT-40).
  • Deklaracje zgłoszeniowe i rozliczeniowe ZUS (współpraca z programem Płatnik).
  • Bankowość elektroniczna.

 

Minimalne wymagania systemowe

  • komputer z procesorem Core2Duo (lub nowszym);
  • 4GB pamięci operacyjnej RAM;
  • system operacyjny Windows 7, Windows 8, Windows 8.1, Windows 10, Windows Server 2008 R2, Windows Server 2012, Windows Server 2012 R2, Windows Server 2016, Windows Server 2019;
  • system obsługi baz danych Microsoft SQL Server 2008 R2 SP2, 2012, 2014, 2016, 2017 – bezpłatna wersja Microsoft SQL Server 2017 (lub 2014 dla systemów starszych niż Windows 8) dostarczana jest wraz z systemem.

Kontakt

ABS Elektronik
ABS Pozycjonowanie
ABS Gaz i Energia
ABS Utylizacja
ABS BADANIA
ABS POS
ABS ADMIN

© Copyright 2010 – 2019 www.absinformatyk.pl

All Rights Reserved | RODO